| Matig drinken goed voor de botten |
| maandag, 16 juli 2012 04:05 | ||||
|
Vrouwen die regelmatig alcohol drinken doen mogelijk hun botten een plezier. Nieuw onderzoek suggereert dat matig drinken botontkalking tegengaat. Volgens onderzoekster Urszula Iwaniec van Oregon State University kan matige alcoholconsumptie als onderdeel van een gezonde levensstijl het risico op het krijgen van osteoporose verlagen. Iwaniec waarschuwt wel dat het een kleine studie is en dat het onderzoek ... herhaald moet worden in grote groepen om te zien of de bevindingen overeind blijven. De vrouwen in de studie dronken gemiddeld 1,4 glazen per dag, waarvan 90 procent wijn.
|
||||






